DVOJICA, DVE ili DVOJE

Milion puta se pokazalo, govorim o ličnom iskustvu, da je sujeta velika prepreka pismenosti. Pre neki dan izvesna devojka (poznata redakciji :)) obratila se meni i kolegi: "Vas DVOJE..." Zaustavio sam je i objasnio joj da mi nismo DVOJE, nego DVOJICA; da smo 2 muškarca, a ne muškarac i žena. S obzirom da je to neka osnova mislio sam da je ukapirala šta sam joj objasnio. Međutim, nakon par sati obratila se meni i drugom kolegi na isti način: "Vas DVOJE..." Ovog puta sam joj detaljno objasnio šta je kad i da bih bio siguran da je konačno shvatila počeo sam da je propitujem... Zbunjeno me je gledala (kao kuče kada želi da se vozi liftom, a nema pojma zašto lift ne kreće) i nakon nekoliko sekundi uvredila se i otišla. I zamislite čuda, posle toga više sa mnom nije pričala.

Ostavimo se sada nje. Da mi razjasnimo kada se kaže DVOJICA, DVE ili DVOJE. Najveći je problem što i oni tzv. pismeni redovno koriste samo oblik DVOJE.

DVOJICA - kada su u pitanju 2 muškarca,
DVE - kada su u pitanju dve žene,
DVOJE - kada su u pitanju muškarac i žena.

Zaista nije teško i nikako mi nije jasno zašto je problem biti pismen, u konkretnom slučaju.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.